0921-4418794

چند روش سئو وجود دارد؟ همراه با 10 تکنیک حرفه ای

قبل از شروع بهینه سازی سایت باید با انواع روش‌های سئو آشنا باشید. سئو شامل تکنیک‌های منفی و مثبت است که آشنایی با این استراتژی‌ها و تکنیک‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا سایت خود را لینک اول گوگل کنید تا نتایج بهتری برای کسب و کار شما داشته باشد.

 

معرفی انوع روش سئو برای سایت

زمانی که شما سایت خود را سئو می‌کنید، حتما باید با انواع مختلف سئو که باید از آن برای کسب‌وکار خود استفاده کنید آشنا باشید و مطمئن باشید که نوع بهینه سازی که انتخاب می‌کنید بهترین نتایج ممکن را برای کسب‌وکار شما داشته باشد. این روش ها شامل موارد زیر است:

  • سئو کلاه سفید
  • سئو کلاه سیاه
  • سئو کلاه خاکستری

 

روش سئو کلاه سفید

تکنیک‌های سئو کلاه سفید بهترین راه برای بالا بردن رتبه سئو در طول زمان و بهینه سازی آن است. این روش‌ سئو شامل روش‌هایی است که گوگل به شما توصیه می‌کند تا به سایت خود در رتبه بندی بهتر نتایج کمک کنید. سئو کلاه سفید از دستورالعمل‌های موتور جستجوی گوگل پیروی می‌کنند و نتایج مثبتی را برای کسب‌وکار شما به وجود می آورد.

روش های سئو

تکنیک های سئو کلاه سفید

تولید محتوای باکیفیت:

محتوای با کیفیت بالا باعث ترافیک بیشتر به صفحه وب شما می‌شود که کسب‌وکارتان به آن نیاز دارد. تولید محتوا به رتبه شما کمک می‌کند تا به ترافیک بیشتری برسید. شما می‌توانید انواع مختلفی از محتوای مرتبط با موضوع‌های متفاوت از جمله وبلاگ، pdf، فیلم و اینفوگرافیک برای سایت تولید کنید.

بهینه سازی و مرتب کردن کدهای HTML:

آپدیت کردن کدهای سایتتان به عملکرد بهتر آن کمک می‌کند. اگر شما به حجم و سرعت کد هایی که در سایت خود نوشته اید و استفاده می شود دقت کند و آنها را بهینه کنید قطعا در رتبه شما تاثیر گذار خواهد بود.

اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی:

رسانه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام ، فیس بوک، تویتر، یوتیوب به شما کمک می‌کند تا ترافیک سایت خود را افزایش دهید. با این روش می‌توانید تعامل وب سایت خودتان را بیشتر و از آن برای کسب درآمد استفاده کنید.

کاربرپسند کردن سایت:

اگر می‌خواهید کاربران بیشتری را به کسب‌وکارتان جذب کنید باید سایتتان کاربر پسند باشد. که ملزم به رعایت کردن اصول ui و ux است.
با استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سفید مدتی زمان می‌برد تا نتایج مورد انتظار شما به دست بیاید. با این حال سئو کلاه سفید ارزش آن را دارد. چون شما رشد پایداری خواهید داشت و همیشه به عملکرد بهتر سایت خود در نتایج جستجو کمک می‌کنید.

روش سئو کلاه سیاه

تکنیک‌های سئو کلاه سیاه از الگوریتم های جستجو برای کسب رتبه‌های بالاتر استفاده می‌کنند.
بعضی کسب‌وکارها از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه استفاده می‌کنند. به این دلیل که در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانند نتایج قابل قبولی به دست آورند. اما نکته منفی این است که سئو کلاه سیاه در بلند مدت به کسب‌وکار شما آسیب می‌رساند.

تکنیک‌های زیادی وجود دارد که شامل سئو کلاه سیاه هستند:

  • لینک های اسپم
  • استفاد زیاد از کلمه کلیدی
  • لینک های مخفی
  • استفاده از کلمات کلیدی نامربوط
  • بهینه سازی بیش از حد تگ های html
  • محتوای کپی
  • خرید لینک انبوه

این‌ موارد تنها چند نوع تکنیک است که شرکت‌ها برای بهینه سازی سایت خودشان از آن استفاده می‌کنند. تمامی این روش ها رتبه سایت را بهبود می‌دهد اما طولانی مدت نیست. الگوریتم‌های گوگل بسیار هوشمند هستند و هر روز آپدیت می‌شوند، اگر گوگل سایت شما را در صورت استفاده از سئو کلاه سیاه شناسایی کند سایت شما به شدت آسیب می‌بیند.

گوگل کسب‌وکار شما را از دید کاربران مخفی و ممنوع می‌کند. هرچند که گوگل می‌خواهد نتایج جستجوی مرتبط را به کاربران نشان دهد، اما افرادی را که سعی می‌کنند در کوتاه مدت و با استفاده از سئو کلاه سیاه به رتبه‌های بالا برسند ممنوع می‌کند.

تکنیک های کلاه سیاه در سئو

کلمه کلیدی نامرتبط

کلمات کلیدی نامرتبط بیشتر برای دستکاری مکان صفحه در قسمت نتایج جستجو است. اضافه کردن کلمات کلیدی مختلف که هیچ ارزشی ندارند تجربه بدی را برای کاربران ایجاد می‌کند و ممکن است باعث شود صفحه شما برای جستجوهای نامربوط رتبه بندی شود.

ریسک‌های سئو کلاه سیاه

استفاده از تکنیک‌های کلاه سیاه برای رتبه بندی وب سایت شما ریسک‌های زیادی دارد و به همین دلیل است که اکثر سئوکارها تصمیم می‌گیرند چنین بهینه سازی را انجام ندهند. در سئو این شیوه کاملا غیراخلاقی است.
اما درصد کمی از بازاریاب‌ها هستند که الگوریتم‌های گوگل را دور می‌زنند و سعی می‌کنند رتبه بالایی برای سایت بگیرند، اما این کار ریسک بزرگی برای کسب‌وکار هاست. حتی اگر ثابت شود که تکنیک‌های سئو کلاه سیاه برای وب سایت شما مفید است، نتایج آن کوتاه مدت هستند.

روش سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری مابین سئو کلاه سفید و سیاه است. این تکنیک برای سایت شما خوب نیست، اما روش بدی هم نیست. این روش‌ها توسط گوگل ممنوع نشده، اما راهی قابل قبول برای به دست آوردن رتبه هم محسوب نمی‌شود.

چند نمونه از تکنیک‌های سئو خاکستری:
• تبلیغات کلیکی
• تبادل لینک
• لینک‌های پولی

تمامی این روش‌ها تکتیک‌هایی است که کسب‌وکارها برای بهبود عملکرد سایت خود در نتایج جستجو استفاده می‌کنند. تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری توسط گوگل کاملاً ممنوع نیست، اما بهترین راه برای کمک به رشد سایت شما نیست. این روش می‌تواند عواقب منفی برای سایت شما داشته باشد که بیشتر به کسب و کار شما آسیب می‌رساند تا اینکه به آن کمک کند.

مزیت سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری به عنوان تکنیک‌های کلاه سفید به علاوه چند تکنیک دیگر که قوانین موتورهای جستجو را کمی منحرف می‌کند، تعریف شده است. بعضی از متخصصان سئو معتقدند که چیزی به عنوان سئو کلاه سفید 100٪ وجود ندارد، بلکه فقط کلاه خاکستری و سیاه وجود دارد.
یکی از مزایای اصلی سئو کلاه خاکستری این است که می‌تواند نتایج سریع تری از استراتژی های سئو کلاه سفید به دنبال داشته باشد، این روش ضرر بسیار کمتری نسبت به استراتژی های سئو کلاه سیاه دارد.

چرا سئو کلاه خاکستری اهمیت دارد؟

آموزش سئو کلاه خاکستری بسیار مهم است زیرا می تواند رتبه سایت شما را بدون عواقب منفی ارتقا دهد. علاوه بر این، سئو کلاه خاکستری به صورت دوره ای تغییر می کند. یعنی الان اگر چیزی به عنوان کلاه خاکستری در نظر گرفته می‌شود سال بعد به عنوان کلاه سیاه طبقه بندی می‌شود.

آیا باید از روش سئو کلاه خاکستری استفاده کرد؟

هر صاحب کسب کاری باید ریسک و رتبه بالا را بر اساس شرایط خود ارزیابی کند، اما با الگوریتم‌های گوگل که همیشه سخت تر می‌شوند، ایمن ترین مسیر شما به عنوان یک کسب‌وکار سئوی کلاه سفید است.

آیا استفاده از سئو کلاه خاکستری برای سایت ما خطر دارد؟

بله، سئو کلاه خاکستری فقط در صورت انجام آن به صورت صحیح می‌تواند برای شما مفید باشد. اما استفاده از برخی از این تکنیک‌ها توصیه نمی‌شود زیرا این روش ماهیت دستکاری شبیه به کلاه سیاه را دارد اما در اصل دستورالعمل های گوگل را نقض نمی‌کند.
به همین دلیل هنوز خطر جریمه شدن توسط گوگل وجود دارد. اما وقتی به روش صحیح انجام شود می‌توانید از مزایای مشابه استراتژی‌های سئو کلاه سفید استفاده کنید.

سئو کلاه سیاه در مقابل سئو کلاه سفید

سئو کلاه سیاه بر خلاف دستورالعمل‌های تعیین شده موتورهای جستجو است و آن‌ها را برای کسب رتبه‌های بالاتر دستکاری می‌کند. این موضوع می‌تواند به سایت شما آسیب بزند و باعث شود رتبه سایت شما پایین بیاید. اما سئو کلاه سفید با تولید محتوای با کیفیت و تجربه کاربری خوب، روش اخلاقی تری برای انجام سئو سایت است.

میتوانید این مقاله را با دوستانتان به اشتراک بگذارید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *